Recensie Veggie! met groente in de hoofdrol

HomeRecensie Veggie! met groente in de hoofdrol

“Dat is een leuk boek”, zei ik twee jaar geleden tegen mijn zus en ik wees naar Veg! Zelf pakte ik Joie de Vivre, het boek van La Tartine Gourmande en droomde weg bij de mooie foto’s. Ik zag mezelf tuinieren in een Frans moestuintje om daarna de mooiste salades op tafel zetten. De keuze was snel gemaakt en ik dacht nog, als zij nu maar Veg! koopt kan ik ‘m altijd lenen.

Veggie! Hugh Fearnley-Whittingtall

De dagen daarna waande ik me nog steeds op het Franse platteland en stroomde mijn mailbox vol met jubelende berichtjes over Veg! “Weet je” schreef mijn zus, “alles wat ik uitprobeer is lekker en ik wil gewoon alles maken! Ik ben nog lang niet van plan mijn boek uit te lenen.”

Inmiddels heb wel ik de nieuwste boeken Doordeweeks en Licht! op de plank staan maar Veg! heb ik nog steeds niet mogen lenen! Haha! Ik begrijp het wel hoor want ik ben ook fan van Hugh. Hij bedenkt makkelijk te maken gerechten, de ingrediëntenlijst is te overzien en het resultaat is altijd lekker! Toen de uitgever mij mailde of ik interesse had om de nieuwe handzame uitgave Veggie! te recenseren, zei ik natuurlijk meteen volmondig JA!

Veggie! bevat de beste en lekkerste recepten uit Veg! Het boek is een slag kleiner, bevat in totaal 136 recepten en heeft een omslag van stevig karton. En dan het mooiste, behalve de aangename prijs is het boek ingedeeld op seizoen! Precies zoals ik en waarschijnlijk alle mensen met een moestuin denken! In andere boeken ben ik altijd eindeloos aan het bladeren en denk ik voortdurend “oh nee, dat kan nu niet want het is nog niet rijp.” Dikke plus voor Veggie!

In veel vegetarische kookboeken ligt de nadruk te veel op het vervangen van vlees, terwijl ik van mening ben dat je juist je aandacht moet vestigen op groente en het vlees gewoon moet negeren. – Hugh Fearnley-Whittingstall

Zoals de titel al doet vermoeden, bevat het boek alleen vegetarische recepten. Sommige zijn zelfs veganistisch en die herken je aan een icoontje naast de titel. De recepten zijn verrassend. Wat denk je van galette met lente-uitjes, wortelhummus, doe-het-zelf-noedels uit een potje, koolrabi carpaccio, quiche met sla, pizza met bietjes, preirisotto met tamme kastanjes of lasagne met pompoen en venkel. Ik heb weer genoeg recepten om uit te proberen.

Veggie!

Stond het boek al een tijdje op je verlanglijstje? Dan heb je nu geen reden meer om het niet onmiddellijk te bestellen! Veggie! kost € 15 en wordt uitgegeven door Becht, Gottmer Uitgevers Groep, ISBN 978 90 230 1466 9. Bestel Veggie! via Bol.com

Hoe nuttig was dit recept of bericht?

Klik op een ster om dit bericht te beoordelen!

Gemiddelde beoordeling 0 / 5. Aantal stemmen: 0